Salgsbetingelser
Kjøpsvilkår
Dermalys AS er en av Nordens nyeste skjønnhetskjede. Dermalys er et moderne og et internasjonelt konsept, og tilbyr attraktive varemerker innen duft, makeup og hud- og hårpleie. Vi har samtidig velutdannede skjønnhets-eksperter i alle våre avdelinger. yumi.no butikk inngår i Dermalys AS.
Dermalys AS
ROLFSBUKTVEIEN 17
1364 FORNEBU
Organisasjonsnummer: 983 415 687
Kundeservice: tel:+47 9016 09 038
info@yumi.no
Generelt
Disse vilkårene gjelder når du som kunde foretar en bestilling fra DERMALYS AS e-handel www.yumi.no («yumi e-handel»). Avtale mellom deg og YUMI om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse.
For å handle på YUMI e-handel må du være fylt 16 år, ikke være under vergemål og ellers være i stand til å inngå en avtale. Vi reserverer oss mot eventuelle leveranseforsinkelser og utsolgte produkter. Videre reserverer vi oss mot tekniske feil, trykkfeil og skrivefeil. Vi forbeholder oss retten til å endre eventuelle feil i prisinformasjon før og etter bestillingen er behandlet.
For nærmere informasjon om hvordan DERMALYS AS håndterer og behandler dine personopplysninger, se YUMI.NO Personvernpolicy
Nettstedet yumi.no eies og drives av Dermalys AS med org.nr. 913 807 146, Rolfsbuktveien 17, 1364 Fornebu.
1.Bestilling og levering
Mindre pakker leveres direkte i din postkasse hvor du også kan velge et klimasmart alternativ. Våre leveranser transporteres i samsvar med Brings retningslinjer for miljø og arbeidsmiljø, hvilket betyr en så liten klimapåvirkning som mulig. Dette innebærer at våre leveranser men hovedsakelig med tog og i andre tilfeller med lastebil. Bring er ISO 14001 miljøsertifisert, og du kan lese mer om sertifiseringen her.
Større pakker leveres til Brings utleveringssted nærmest deg. Pakken din vil bli liggende på utleveringsstedet i samsvar med Brings bestemmelser, og deretter bli tilbakesendt til e-butikken. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du til å bli kreditert automatisk når vi henter din retur.
Desverre leverer vi ikke til Svalbard.
All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. YUMI® Norge – Dermalys AS er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med norsk lov. Datatilsynet fører tilsyn med at loven overholdes.
3.Delleveranser
YUMI® Norge – Dermalys AS tilbyr ikke delleveranser dersom en eller flere varer i bestillingen ikke kan leveres. Istedenfor sendes de varene som kan leveres, mens de varene som ikke kan leveres vil bli kreditert deg. Om din ordre i utgangspunktet var på over kr. 500, beholder du fri frakt.
4.Varsling
Ved leveranse vil du bli varslet via SMS eller brev fra Bring. Når ordren er sendt fra vårt lager, mailes en beskjed angående dette til din adresse.
Når du henter ut din pakke i valgt BRINGS butikk eller i salongen din, må du vennligst ta med deg gyldig legitimasjon og ordrenummer/ordrebekreftelse som er din kvittering på bestillingen.
5.Fraktkostnad
Velger du hjemlevering og din ordre overstiger kr 1600 etter fradrag av eventuelle rabatter, får du også fri frakt. På ordre under kr 1600 vil vi kreve en fraktkostnad på kr 89.
Uavhentet leveranse
Pakker som skal hentes på ett av Brings utleveringssteder vil bli liggende der i henhold til Brings bestemmelser. Pakker som ikke hentes innen tidsfristen, vil bli sendt tilbake til YUMI e-handel. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du automatisk bli kreditert når vi henter ordren i retur.
7. Force Majeure
YUMI® Norge – Dermalys AS er ikke ansvarlig for å gjennomføre et kjøp dersom det foreligger hindringer som SKIN UP NORGE ikke kan overvinne, eller dersom det foreligger slike hindringer som det ikke er rimelig å forvente at YUMI® Norge – Dermalys AS skal overvinne for å få gjennomført et kjøp. Kunden har heller ikke rett til erstatning for den skade eller det tape som påføres som følge av forsinkelse eller feil, dersom det kan godtgjøres at forsinkelsen eller feilen skyldes hindring utenfor YUMI® Norge – Dermalys AS kontroll, som YUMI® Norge – Dermalys AS med rimelig grunn ikke kunne forventes å ha tatt i betraktning i forbindelse med kjøpet, eller som YUMI® Norge – Dermalys AS ikke med rimelig grunn kan forventes å unngå eller overvinne følgene av.
Ordre- og leveransebekreftelser/følgeseddel
Når du fullfører en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Avtalen mellom deg og YUMI® Norge – Dermalys AS om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt YUMI® Norge – Dermalys AS Kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt.
8.Angrerett
Angrettloven gir deg som forbruker 14-dagers* angrerett ved kjøp på YUMI® Norge – Dermalys AS e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen eller orginalpakken er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet.
Dersom produktet omfattes med angreretten, og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon, har Yumi.no – Dermalys AS rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi.
Benyttelse av angrerett
Enkleste måten å angre et kjøp er å henvende seg til yumi.no (info@yumi.no). Dersom du istedenfor ønsker å sende varen tilbake til Dermalys AS e-handel, vennligst kontakt Kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon over. Om ønskelig kan du benytte standardblanketten for utøvelse av angrerett utarbeidet av Barne- og familiedepartementet (se Statlig blankettarkiv).
Senest innen 14 dager etter at yumi.no (Dermalys AS) ble informert om din beslutning om å angre bestillingen, vil du motta tilbakebetaling. YUMI.NO – Dermalys AS vil i denne forbindelse benytte samme betalingsmåte som du anvendte ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Dette kommer ikke til å medføre noen form for gebyr for deg.YUMI.NO – Dermalys AS har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen til dess varene er mottatt, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
Vi benytter Bring som transportør av varer mellom oss og deg. Dersom du bestiller varer fra oss, forplikter du deg til Bring vilkår og våre kjøpsvilkår. Våre vilkår vil bli presentert for deg før du bekrefter ditt kjøp.
9.Reklamasjon
YUMI® Norge – Dermalys AS garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 2-års reklamasjonsrett. Du må reklamere til YUMI.NO – Dermalys AS så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til YUMI.NO – Dermalys AS Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis.
10. Fraktkostnader
Ved godkjent reklamasjon påtar YUMI® Norge – Dermalys AS seg å betale kostnaden for returfrakt. Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen med mindre du velger å returnere varen til YUMI® Norge – Dermalys AS lageret. Velger du å anvende angreretten i lageret koster det ikke noe ekstra, men det er viktig at du da tar med deg din følgeseddel/ordrebekreftelse. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til YUMI® Norge – Dermalys AS, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.
11. Allergisk reaksjon
Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos YUMI® Norge – Dermalys AS ber vi om at du kontakter din nærmesteYUMI® Norge – Dermalys AS butikk for mer informasjon. Du kan også kontakte vår Kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. YUMI® Norge – Dermalys AS vil under enhver omstendighet ikke registrere opplysninger om din helse eller gi anbefalinger hva gjelder din helse eller allergiske reaksjoner.
12. Garanti på el-produkter
YUMI® Norge – Dermalys AS gir 2 års garanti på el-produkter. Feil på el-produkter som oppstår i løpet av garantitiden skal anse å ha eksistert på kjøpstidspunktet. Skulle produktet være ødelagt eller mangelfullt er enkleste fremgangsmåte ved reklamasjon å ta kontakt med nærmeste SKIN UP NORGE butikk. Du kan også kontakte SKIN UP NORGE Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis.
13. Informasjon om el-avfall
Du kan levere brukt el-produkt (EE-avfall) hos oss når du kjøper en tilsvarende vare. Du kan fortsatt levere brukt småelektronikk til lokal miljøstasjon eller til en hvilken som helst forhandler av EE-produkter. Les mer om hvordan du gjenvinner elektronikk på Miljødirektoratets hjemmeside miljodirektoratet.no.
14. Betaling og priser
Sikker betaling
Det å handle i YUMI® Norge – Dermalys AS e-handel er sikkert og enkelt. Du velger mellom Faktura(14 dager, bare for Yumi Sertifiserte Terapeuter), direktebetaling (Stripe) med kortbetaling der ditt bank- eller kredittkort er tilsluttet Visa, Mastercard/Eurocard eller American Express. For mer informasjon om de ulike betalingsalternativene, les nedenfor.
Klik her: Stripe Global Privacy Policy
Kortbetaling
Du som har et bank- eller kredittkort knyttet til Visa, Mastercard/Eurocard, American Express, Electron eller Maestro kan betale gjennom ditt kontokort. Kortbetalinger håndteres av vår samarbeidspartner, Stripe, for å garantere en rask og sikker betaling. Når du velger dette betalingsalternativet reserveres beløpet på din konto ved bestilling og betalingen gjennomføres når varene sendes til deg.
YUMI® Norge – Dermalys AS tilbyr via sine betalingsleverandører de siste systemene for sikrere betaling. Dette innebærer at du innimellom må aktivere slike systemer via din bank. Om ditt nettkjøp nektes på grunn av dette, må du kontakte din bank for aktivering av sikrere kortkjøp på nettet.
Direktebetaling (Stripe)
Stripe er en tredjeparts betalingsløsning som gjør det mulig å motta betaling med kredittkort og debetkort i nettbutikken. Løsningen er rask og sikker, og betalingen blir behandlet nesten direkte.
Priser
Alle våre priser angis i norske kroner og inkluderer toll og merverdiavgift. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen.
15. Produktinformasjon og bilder
YUMI® Norge – Dermalys AS gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjon og innholdsfortegnelse på forpakningen når du har mottatt din leveranse, spesielt om du er allergisk eller overfølsom mot noen ingredienser.
Forpakningene på våre produkter kan variere i utseende. I enkelte tilfeller kan størrelsen som tilbys være en annen enn den som er avbildet, derfor er det alltid den skriftlige informasjonen angående volum som gjelder. Vær oppmerksom på at fargeprøvene på produkter på YUMI® Norge – Dermalys AS e-handel kan variere avhengig av fargegjengivelsen på din bildeskjerm og dine individuelle skjerminnstillinger.
Alt innhold på YUMI.NO– Dermalys AS eies av YUMI® Norge – Dermalys AS eller våre lisensgivere. Informasjonen er beskyttet gjennom blant annet immaterielle rettigheter og markedsføringslov. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout, samt informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at det på forhånd er gitt skriftlig samtykke til dette fra SKIN UP NORGE.
16. Best-før-dato
På de fleste av våre produkter finnes et symbol som ser ut som en krukke med åpnet lokk. Ved siden av symbolet står det enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette indikerer produktets holdbarhet fra det åpnes. Øvrige produkter har spesifikk datomarkering.
Vær også oppmerksom på at holdbarhetstiden påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktet. Bruk for eksempel en spatel når du tar hudkrem fra en krukke, ikke fingrene, ellers vil bakterier lett spres og holdbarheten forkortes. Ingen produkter har godt av å oppbevares for varmt eller i direkte sollys.
17. Lovvalg og tvisteløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelig-het. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.
Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.
Kontaktinformasjon
Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller om vår bruk av personopplysninger, ta gjerne kontakt med oss.
Vår kontaktinformasjon er:
Post-adresse: Dermalys AS, Rolfsbuktveien 17, 1364 Fornebu
Telefon: 916 09 038
E-post: info@yumi.no
Web: https://www.yumi.no